maandag 18 oktober 2010

Strandfoto's, Schiermonnikoog, 1976


Overal weerspiegelden de wolken
zich flonkerend in de golven.
De zeewind voerde verre geuren mee
en speelde met jouw natte, blonde haren.

Vanaf de duinen zag ik
tegen terugwijkende verten
in het wit van de branding
jouw vertrouwde gestalte staan
en ik bevroor de tijd in celluloid
met een knipoog van mijn polaroid.

Nu waart de nagedachtenis rond
om oude foto's, lege spiegels,
gevangen in bundels oud, gebroken licht.

De tijd keert licht in schaduw om,
de kleurenbeelden trekken krom,
herleven kort, maar sterven dan voorgoed
in de hoge hoed van de herinnering.

3 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht, Hendrik
    Ik zie als het ware voor mijn innerlijke oog de foto's kromtrekken... zoals dat gaat met oude herinneringen.

    Met groet
    van Fran

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht!
    En... graag welkom op mijn website www.schierweb.nl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ed,
    Bedankt voor je reactie! Ik zal meteen even gaan kijken op jouw site schierweb.nl
    Vriendelijke groet,
    Hendrik.

    BeantwoordenVerwijderen