vrijdag 24 februari 2012

Korte notities begin 2012

Politici willen kiezers graag overhalen om op hun partij te stemmen. Daarbij kijken ze niet op een leugentje meer of minder. In de V.S. is daarom in 2004 de website www.factcheck.org opgericht om uitspraken van politici op hun waarheidsgehalte te toetsen. Het zou goed zijn als ook in Nederland een dergelijke site wordt gebouwd, want ook hier wordt in de politiek gedraaid en gelogen bij het leven.
Een prachtig voorbeeld van wat je op die site kunt vinden is een artikel over liegbeest Rick Santorum. Zo beweerde hij dat bejaarden in Nederland een polsbandje moeten dragen waarop staat 'Pleeg géén euthanasie op mij!'. Anders zouden ze de kans lopen dat tegen hun wil euthanasie op hen werd toegepast.
Het is mooi dat zulke ballonnetjes vakkundig worden doorgeprikt.

Zie ook:
http://www.factcheck.org/

Volgens Newt Gingrich zijn de media 'vals, verwoestend en negatief'. Daar zit een kern van waarheid in. Mensen worden eerst door de media op een voetstuk gezet, en daarna proberen diezelfde media hen - het liefst zo ranzig mogelijk - weer van dat voetstuk af te laten donderen. Jaloezie speelt daarbij een grote rol, want kleyne luyden verdragen het succes van anderen meestal niet.

Zo lang onafhankelijke wetenschappers nog niet hebben vastgesteld dat griepvaccins effectief zijn, kan de overheid beter direct stoppen met haar vaccinatieprogramma’s. Anders blijft ze een speelbal van farmaceutische bedrijven en hun stromannen, die zich wel als onafhankelijke voorlichters voordoen, maar de staat ondertussen rijstebrijbergen aan vaccins opdringen.

1 opmerking:

  1. Wat te denken van de volgende situatie? Een gehandicapte jongeman gaat verhuizen en er komt een andere gehandicapte jongeman is de woning die vrij komt. Er zijn voorzieningen al getroffen, waarvan de volgende bewoner gewoon gebruik kan maken, maar nee, er wordt beslist dat alles vervangen dient te worden voor nieuw, terwijl het aanwezige nog geen twee jaar dienst heeft gedaan. Onbegrijpelijke beslissingen binnen een systeem dat wil bezuinigen.

    Nu kan ik op mijn knietjes gaan smeken, 'laat er een wonder geschieden en een wetenschapper opstaan en aantonen dat griep of eender welke ziekte niet besmettelijk is.' Het antwoord dat ik daarop krijg is geloof begint in jezelf. Geloof en vertrouwen is de leegte in stappen waarvoor niet alleen ik zo ontzettend bang ben, dat ik mijn eigen macht uit handen geef aan de media, politici, wetenschappers en allen waarop ik kritiek kan hebben zonder mijn hand in eigen boezem te steken. De vraag is, hoeveel mensen geloven erin dat griep niet besmettelijk is? Hoeveel mensen geloven dat pijn of ziekte niet eens bestaat? Toch heeft vertrouwen en geloof aangetoond dat het zo niet hoeft te zijn. Geloof ik dat? Nee, ik durf nog niet,ik ben bang en daarom geef ik dat liever uit handen. Ik ben wel bereid te leren in kleine stappen het Gezag over mezelf te heroveren. Eerst springen en dan zien gebeuren en heet ik u allen welkom met welk soort 'gesnotter' dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen